Reality Check!

Turning great ideas into great business by injecting customer insight.

Fem B2B-cases där kundinsikt visade vägen.

  • Byggmateralföretaget där reklamen spelade roll för affärerna.
  • Affärsflygreklamen som skakade och väckte sympati – och köplust.
  • Kommersiella TV-kanalen som räknade hem nya reklamkunder utan en enda ny tittare.
  • Internationella logistikbolaget med effektiv , effektfull och väl sammanhållen kommunikation - på alla marknader.
  • Branschen som hittade miljoner nya användare över en natt.

Presentationen gjordes ursprungligen tillsammans med PlannerFed för en grupp B2B-marknadsförare hos Sveriges Annonsörer. Vi visar exempel på hur kund- och konsumentinsikt och planning bidragit till såväl strategisk inriktning som kreativa lösningar, i kommunikation och affärsutveckling. Jag berättar gärna mer om du är intresserad.

tis, oktober 5 2010 » Opinions & observations, Reality checks

Kommentera