Reality Check!

Turning great ideas into great business by injecting customer insight.

Sex cases: Så hittade dom ”luckan” i sina marknader.

Projektet Morgondagens Båtliv 2 genomförde vi för Stockolmsmässans båtmässor samt branschorganisationen Swedboat som en uppföljning av den ursprungliga studien med samma namn. Då kunde vi identifiera miljoner nya potentiella båtlivsmänniskor som ingen i branschen kände till eller i varje fall inte bearbetade. Nu har vi tittat närmare på sex företag som antagit utmaningen och valt att bearbeta båtlivsmarknaden på ett annorlunda sätt, man har hittat sin ”lucka” i marknaden. Här hittar sex korta filmer som beskriver dessa nytänkare. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta mig.

1. Aquavilla: Skriver om definitionen och regelboken för ”båtliv” i Sverige.

2. Point65: Från nischesport till Svenssons söndagsutflykter

3. Båtaccenten: Från ”meckargrotta” till livsstilsbutik…

4. Lagoon: Den fula ankungen som blev en vacker svan… Konsten att sälja båten ”ingen” ville ha.

5. Marindepån: Säljer inte båtar utan drömmen om livet till sjöss…

6. Promarina: Från båtparkeringsplats till upplevelsecentrum.

ons, september 29 2010 » Reality checks

Kommentera